AKTUALNOŚCI

Akcji Zima 2014/2015 w Szczecinie: Jak będzie odśnieżane nasze miasto?Akcji Zima 2014/2015 w Szczecinie: Jak będzie odśnieżane nasze miasto?

Za odśnieżanie lewobrzeża odpowiedzialna będzie firma Remondis, która zaoferowała swoją usługę za kwotę 5,612 mln zł. Za zimowe oczyszczanie prawobrzeża odpowiedzialna będzie firma MPO, która za wykonanie swojej usługi otrzyma kwotę 2,132 mln zł.

W umowach na sezon zimowy 2013/2014 obowiązują trzy kolejności odśnieżania.

- W I i II kolejności ujęte zostały przede wszystkim główne ciągi komunikacyjne, po których kursuje komunikacja miejska, a także mosty, wiadukty i ulice o dużym nachyleniu - wyjaśnia Radosław Tumielewicz, dyrektor Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego. - W III kolejności ujęte zostały m.in. ulice łączące główne ciągi komunikacyjne. Ulice nieujęte w planie Akcji Zima oczyszczane będą interwencyjnie, po zakończeniu działań w I, II i III kolejności.

W I kolejności wykonawcy zobowiązani są do zapewnienia przejezdności w ciągu 4 godzin od wystąpienia opadów śniegu bądź gołoledzi, w II kolejności przejezdność powinna zostać zapewniona w ciągu 6 godz. W III kolejności wykonawcy zobowiązani są do zapewnienia przejezdności w ciągu 12 godzin od ustania opadów śniegu.

Firma Romus będzie odśnieżać strefę płatnego parkowania: chodniki i miejsca parkingowe. - Mamy 24 godziny od czasu ustania opadów śniegu na oczyszczenie chodników - mówi Jan Sobierajski z firmy Romus. - Z kolei miejsca parkingowe mają być oczyszczone w ciągu 72 godzin od ustania opadów, a śnieg usypany w pryzmy. Kierowcy muszą się też przygotować do tego, że część miejsc w strefie będzie zajęta przez pryzmy śniegu. Szacuje się, że co siódme miejsce postojowe będzie wyłączone. - Przejezdność nie oznacza, że jezdnia będzie czarna i sucha. Kierowcy muszą się spodziewać błota pośniegowego, apeluję o stosowanie opon zimowych - przypomina dyrektor Tumielewicz.

Gdzie dzwonić w razie opadów?

ZDiTM w momencie wystąpienia pierwszych opadów śniegu lub gołoledzi uruchomi numery telefonów pod którym mieszkańcy będą mogli zgłaszać potrzebę odśnieżenia jezdni czy chodnika. Uwagi można zgłaszać w centrali ruchu ZDiTM 91 48 00 403 lub nagrać się na automatyczną sekretarkę 91 48 00 500.

Żródło: Głos Szczeciński, Moje Miasto Szczecin z dn.28.10.2014